Po siedmiu latach intensywnego grania, ok. 350 sesjach z udziałem prawie 30 osób i przemieleniu ponad 150 postaci uzbierało się niemało fabularnego materiału. Przyszła pora na jakieś podsumowanie. Poniżej przedstawiam pierwszą część kalendarium mojego uniwersum.
1000. Rycerz Ungern przybywa z Imperium Algolu do Midgardu i zostaje baronem, zapoczątkowując nową dynastię.
1066. Ungernowie zostają potajemnymi wyznawcami kultu Barłogów.
1082. Upadek Antiochii.
1142. Rebelia w Midgardzie. Panujący ród Ungernów zostaje obalony. Ostatni baron staje się upiorem i ucieka w podziemia (tunele metra). W walce giną stare rody Montezumów i Kapetyngów. Władzę obejmuje Emeryk I. Kult Barłogów zostaje zakazany.
1188. W Braunsztynie pojawia się smok, który otacza krainę magiczną barierą. Zniszczenie zamku i śmierć barona. Smok ustanawia coroczną ofiarę z człowieka.
1190. W Midgardzie umiera Emeryk I (w wieku 68 lat), władzę obejmuje jego syn Emeryk II.
1204. W Midgardzie umiera Emeryk II (w wieku 51 lat), władzę obejmuje jego syn Emeryk III.
1208. W Midgardzie rozpoczynają się przygody wojownika Gurczena i czarownika Nazdaka. Lama Racynger tworzy sekretne Stowarzyszenie Umarłych Awanturników, w skład którego wchodzą polegli członkowie drużyny (wskrzeszeńcy).
1209. Bunt Nazdaka. Mag na czele armii potworów niszczy midgardzką prowincję. Potwory zostają pokonane przez ekspedycję karną przy walnym udziale Gurczena i jego towarzyszy. Nazdak ginie w podziemiach podczas próby zebrania artefaktów powiązanych z demonicznym kultem. Głównym wrogiem Gurczena staje się prałat Athelstan, upadły kleryk z Midgardu. Athelstan po uciecze przejmuje władzę w grodzie Mielerz na północy, który zostaje zdobyty przez wojska midgardzkie; antyklerykowi udaje się uciec.
Racynger wysyła drużynę pod wodzą Belomira, by odnaleźli insygnia koronacyjne Bolesława Chrobrego.
Wiedźma Fedora Szara niszczy upiora barona Ungerna, zdobywa wszystkie artefakty, zostaje opętana i wzywa demona Barłoga. Z jego pomocą dokonuje przewrotu i obejmuje władzę jako Fedora Czarna. Wojna domowa i wielka czystka w Midgardzie. Śmierć barona Emeryka, lamy Racyngera, maga Apollina Białego i biskupa Kazimira. Uchodźcy na terytorium Pogranicza zakładają Nowy Midgard. Wśród nich znajduje się Andrea, która przez jakiś czas towarzyszyła Gurczenowi.
Gurczen ucieka na terytorium plemienia Mamutów.
1210. Gurczen, przeżywszy wiele przygód wśród Mamutów, dociera na Pogranicze i zabija hydrę na zlecenie czarodzieja Vendora II. W zamian za to otrzymuje chip, potrzebny do naprawy marsjańskiego gwiazdolotu, na pokładzie którego opuszcza planetę.
Horda orków pod wodzą Ata-Orka przybywa ze wschodu i osiedla się w ruinach Mielerza.
Patriarcha Wojciech wysyła Koltyna i Grahama na pomoc Belomirowi, po czym zostaje zamordowany przez agentów Fedory.
W Nowej Kurlandii działają Aleksander Sauerländer, Gregorius Orkanus (poległ) oraz Christian Moure.
Nazdak zostaje reinkarnowany jako Ślimak.
1215. W Nowej Kurlandii Aleksander i Christian łączą siły i ruszają w podziemia katedry w Smętowskim Tryku (Tristram). Nigdy nie powrócili.
1216. Książę Odrowąż z Pogranicza (terytorium upadłego księstwa Antiochii) i Vestor II najeżdżają Midgard, by położyć kres tyranii Fedory Czarnej. Bitwa pozostaje nierozstrzygnięta. Śmierć Vestora. Odrowąż wycofuje się.
1219. W Ostlandzie drużyna pod wodzą Mrocznego Ostrza (Darkblade'a) działa w rejonie Twierdzy na Pograniczu.
1220. Kontynuacja przygód grupy Darkblade'a na lodowych pustkowiach najdalszej północy, w Transylwanii i Dolinie Czarnoksięskich Królów. Zły czarnoksiężnik Vasileus Papatryfon zdobywa chip i rozpoczyna budowę stacji kosmicznej na orbicie planety. W zamian za chip drużynowy czarodziej Thaddeus otrzymuje od Papatryfona dyskietkę, na której zapisuje swoje doświadczenie. Przebudzenie Alaxusa, nieumarłego władcy minotaurów ze starożytności.
1221. W Transylwanii hrabia Bregula buntuje się i przechodzi na stronę chaosu. Zniszczenie jednego z transylwańskich zamków.
Drużyna Darkblade'a dociera przez Wielki Step do Algolu i przez morze przeprawia się do Zimowiszcza, gdzie łączy siły z resztkami grupy Szarego Wilka (Graywulfa). Wszyscy giną w lochach pod miastem.
Grupa awanturników (barbarzyńca, amazonka, nekromanta, czarodziejka, paladyn) eksploruje lasy Nowej Kurlandii i lochy pod Zimowiszczem. Wszyscy giną.
1222-1223. Rody leśnych ludzi (Słowian), zamieszkujące puszczę pomiędzy Nową Kurlandią a stepami Yanardag, jednoczą się pod wodzą Wojcimierza Młodszego zwanego Żmijobijcą i pokonują pierwszą falę stepowców (Awarów). Wśród Słowian działa Gianluigi, wysłany z Zimowiszcza.
1224. Horda Ata-Orka najeżdża ziemie plemienia Mamutów. Barbarzyńcy pod naporem potworów opuszczają swoje siedziby i dzielą się na trzy odłamy.
1227. Śmierć księcia Odrowąża.
1237. Zmiana dynastii w Nowej Kurlandii.
Stulecie niby trzynaste, ale gdzie są w takim razie Nosferatu, hrabina Elizabet i transylwański wilkołak?
OdpowiedzUsuńDoszliśmy do 1260 roku, może pojawią się potem ;)
UsuńZapiski spod lat 1186 i 1196 przeniosłem w wiek XIII, aby wszystkie wydarzenia rozegrane podczas sesji łapały się do tytułowego Trzynastego Stulecia. Luźno osadzone w settingu przygody Theona i Khana spod roku 1186 (które zresztą początkowo miały przynależeć do drugiej mega-kampanii, tzn. Mrocznych Wieków - Theo był longobardzkim szlachcicem, a Khan bułgarskim wojem) spokojnie mogły rozgrywać się wiele lat później, a zamki w Transylwanii mogły być nie tyle zbudowane, co odbudowane po zniszczeniu przez najazd nomadów z 1265 roku.
OdpowiedzUsuńPrzygody kompanii najemników w Sauerlandzie, zakończone wyniesieniem jednego z nich (Ottona) do rangi margrabiego, przeniosłem po prostu 5 lat wprzód, do roku 1201. Tu miałem nieco mniejsze pole manewru, bo w latach 60. XIII stulecia aktywny był jego wnuk margrabia Otto III.
Przygody Theona i Khana powróciły do Mrocznych Wieków zgodnie z oryginalnym zamysłem.
UsuńKolejna zmiana. Przygody najemników przeniosłem do połowy lat 50. XIII stulecia. Ponadto zmieniłem lokalizację: rzecz działa się nie w Kurlandii-Sauerlandzie w Nowym Świecie, tylko w imperium w Starym Świecie.
Usuń