środa, 9 sierpnia 2023

Raport miesięczny #7 [sesje 52-60]

Mocno spóźniony raport, bo ostatnio nie mam za bardzo czasu na pisanie. Sesji w lipcu było nominalnie więcej, ale były to krótkie rozgrywki 1:1, raczej jako dodatek do rozmowy. Niemniej sztuka to sztuka.

1. Mad Max of the Rings

System: World of Dungeons
Sesji: 7
Graczy: 4 

Świat trochę nam się rozwinął. Dodałem nowe krainy w oparciu o zamieszczony na końcu World of Dungeons katalog krain i imion. Porzuciliśmy spieczone słońcem postapokaliptyczne badlandy, czyli Uru & The Great Desert. Ostatni aktywny w tym module śmiałek, wędrowiec (Ranger) Mór Czerwony, zginął rażony piorunem w górach. Tymczasem Aleand teleportował się do swojej rodzinnej Regencji (standardowe pseudo-mediewalne klimaty) i tam przeżywa przygody w rejonie portu rzecznego oryginalnie nazwanego Hamburgiem. Również na terytorium Regencji, ale zupełnie niezależnie, w okolicy pogranicznego miasteczka Rozstaje działa Erix. Natomiast na dalekiej północy (Northlands to mieszanka Śródziemia z Normanami) kilku kolejnych wojów próbowało swoich sił w walkach z orkami i wilkami (niestety, wszyscy bohaterowie polegli). Nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji, ale jest zupełnie prawdopodobne, że wszystkie te krainy stanowią kontynuację uniwersum Gurczeniady.

2. nn

System: pbta
Sesji: 2
Graczy: 2

Dwie króciutkie, niezwiązane ze sobą sesje posłużyły za poligon doświadczalny dla autorskiego wariantu pbta. Wyodrębniam je jako osobną całość, bo jednak nie było to WoD. Zasady można zmieścić na w kilku zdaniach, co jest zasadniczo kierunkiem, w którym chciałbym dążyć. Czy ma to jakiś potencjał, trudno na razie orzec.

2 komentarze:

  1. O tak, sam myślałem by użyć tych nazw krajów z WoDu jako szkieletowego settingu do gry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to integralny element gry - z jakiegoś powodu tam się znalazł. Sama analiza imiennictwa nasuwa skojarzenia z naszym światem, na tym można budować resztę.

      Ja tymczasem zastanawiam się, jak połączyć setting z WoD z moim uniwersum. Pewne tropy im już zresztą podsunąłem. Jednemu z graczy powiedziałem, że akcja rozgrywa się "500 lat po upadku imperium Gurczenidów". Inny odnalazł zmurszały nagrobek tumbowy, gdzie wg inskrypcji pochowany był Donal z Tusculum.

      Usuń