piątek, 18 marca 2022

Rycerze Ziem Jałowych, odc. 26-30

Podsumowanie kolejnych pięciu odcinków przygód bractwa rycerskiego. Za nami już 30 sesji! Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się, że bezpośrednia kontynuacja Pustkowia Piktów potrwa tak długo. Na dodatek nie zanosi się, abyśmy prędko zakończyli. Abstrakt: Dzielni herosi eksplorują dzicz i lochy, stawiając czoła przerażającym potworom, aby zdobyć nieprzebrane skarby.

W samym module rozgrywki od dłuższego czasu nie zmienia się nic. Gramy online. Silnik stanowi OD&D z elementami CM (walka oparta o FCT i 2d6). Podziemia są generowane i zapełniane losowo w oparciu o One Page Dungeon i zasady alokacji z Vol. III. Plotki, legendy, zadania specjalne i wydarzenia tworzę z wykorzystaniem Story Cubes

Tabela zdarzeń losowych (tzw. spotkań) trochę się rozrosła i zawiera 12 pozycji. Tak jak w Outdoor Survival, większość z nich jest niekorzystna dla PC. Szansa na przygodę zależy od terenu.

Rzut

Zdarzenie

Opis

1

Załamanie pogody

Utrata 1d2 dni

2

Spowolnienie

Kara do ruchu (-1d2 heksy)

3

Zagubienie

Marsz w losowym kierunku

4

Utrata zapasów

Utrata 1d2 zapasów

5

Kontuzja

Losowa postać traci 1d2 punktów CON

6

Wypadek

Losowa postać: ST albo HP spadają do 0

7

Pozyskanie zapasów

Zdobycie 1d2 zapasów

8

Źródełko

2d6+2 mikstur uzdrowienia

9

Leśne jagody

1d2 jagód, każda przywraca 1 CON

10

Spotkanie

Tabela: Potwory

11

Spotkanie

Tabela: Potwory

12

Spotkanie

Tabela: Potwory


Eksperymentowałem trochę z obrażeniami zadawanymi przez potwory. Zgodnie z ideą zakodowaną w OD&D, zdolność bojowa (poziom) jest powiązana z rozmiarem istoty. Im jest większa, tym więcej ciosów może wytrzymać i samemu zadać. Każde dodatkowe oczko zapewnia bonus, podobnie jak zdolności specjalne w opisie potwora. Tak więc ogr (HD 4+1, DAM +2) zaatakuje za 2d6+3. Olbrzym walnie za trzy kostki z racji swojego rozmiaru i dodatkową czwartą z tytułu swej wielkiej broni (jak w CM). Jeśli PC zostaje zaatakowany przez więcej niż jednego wroga (ale nie więcej niż trzech), każdy nadliczbowy zapewnia dodatkową kostkę obrażeń, zatem trzech ogrów uderzy za 4d6+3. Oczywiście, potwory o wielu głowach lub mackach mogą zaatakować kilkakrotnie (np. chimera lub hydra), niektóre mogą mieć kilka dodatkowych kostek etc.

Poziom potwora

Kostki obrażeń

1–3

1

4–6

2

7–9

3

10+

4


W pierwszej sesji drużyną dowodził Janek. W drugiej sesji dołączył do niego mój czytelnik tthaar, który zaliczył udany debiut (nawiasem mówiąc, gdyby ktoś chciał ze mną zagrać, to zapraszam, wystarczy zostawić komentarz pod spodem). W sesji trzeciej doszło do złamania linii i ekipę przejął Mateusz, twórca postaci Fryderyka Złotoustego. Jednak dwie ostatnie sesje należały do Janka. Jak widać, w tym rozdziale, bardziej niż dotychczas, postacie były związane z jednym graczem, co na pewno przełożyło się na większą spójność poczynań drużyny.

Zgodnie z zapowiedzią kontynuowaliśmy przygodę w świecie z planszówki Barbarian Prince. Rozpoczęliśmy tam, gdzie skończył się poprzedni moduł, czyli w miasteczku o nazwie Angleae (Anglia?). Śmiałkowie przekroczyli graniczną rzekę Nesser i znaleźli się w królestwie Ophiru. Przygranicznym terytorium włada hrabia Pierre, pan na zamku Drogat. Lord wygląda jak hrabia Pierre, postać odgrywana przez Bena Afflecka w znakomitym filmie Ridleya Scotta The Last Duel. Należy koniecznie oglądać!

Wszystkie przygody toczyły się na południu. Udało się zabić wielka małpę grasującą w lasach. Trochę czasu poświęcono na badanie dwóch podziemnych kompleksów w górach na wschodzie (w poszukiwaniu zaginionego skrzydlatego posłańca). Następnie drużyna przeszła przez góry do królestwa Nemedii, do domeny lady Marceliny, pani na zamku Aeravir. 

Za swoją bazę śmiałkowie obrali miasteczko Lullwyn, skąd dokonano serii wypadów do ruin świątyni na bagnach, gdzie przepadł słynny łowca z magicznym łukiem. Łowcy nie znaleziono, za to zabito straszliwą ognistą skolopendrę, będącą połączeniem purpurowego robaka i czerwonego smoka (o krok od TPK), oraz czarnego smoka (znowu blisko TPK, dzielny kleryk Nupo poświęcił życie, by osłonić taktyczny odwrót towarzyszy). W leżu smoka zdobyto ogromny skarb (kilkadziesiąt tysięcy sztuk złota), który po kawałku udało się przetransportować do miasta. 

Ostatnim akordem było rozprawienie się z grupką łupieżców umysłu, potężnych czarnoksiężników z innego wymiaru, którzy zbiegli z cyrku, zabijając kogo popadnie, i ukryli się na wzgórzach. Starcie nie należało do łatwych. Jeden z bohaterów, skonfundowany wskutek psionicznego uderzenia, zamordował przybocznego Harga.

Na drodze awanturników stawały potężne potwory. Smoki, olbrzymy, balrogi, czarnoksiężnicy. Nagrodą były wielkie skarby (obecnie na koncie: 52 411 GP), dzięki czemu Septymiusz i Fryderyk osiągnęli zaszczytny status superbohaterów. Oktawian zginął (nie przeżył zionięcia ognistego robaka za 90 HP). Wydawało się, że bezpowrotnie, ale pod sam koniec udało się zdobyć pierścień trzech życzeń. Po konsultacji z graczem uznałem, że za pomocą tego potężnego artefaktu można jednak wskrzesić Oktawiana, a dodatkowo przywołać z kosmicznej otchłani zdezintegrowanego onegdaj Brunona. Przedłuża to żywotność drużyny i zarazem całej kampanii. Walka trwa!




Udział wzięli:

PC

Septymiusz Aureliusz, F-M 8, HP 29
Fryderyk Złotousty, F-M 8, HP 32
Oktawian, F-M 7, HP 35
Baltazar "Czarny Rycerz", F-M 6, HP 19

NPC

Philgo, C 5, HP 16 (poległ)
Nickar, M-U 4, HP 9 (poległ)
Nupo, sługa Przynosiciela, C 4, HP 13 (poległ)
Harg z Dalekiego Miasta, F-M 5, HP 16 (poległ)
Brandon, F-M 5, HP 20
Drebb, F-M 5, HP 22

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz